Język angielski dla firm
Nauka języka angielskiego w firmach jest jednym z najpopularniejszych "bonusów" udostępnianych pracownikom. W wielu zakładach pracy taka atrakcja udostępniona jest za darmo. Korzystają pracownicy, pośrednio korzysta też pracodawca - wykształcona kadra to przecież skarb.
Czy nauczanie angielskiego w firmach zawsze ma sens?
Tak przynajmniej sprawa wygląda w teorii. Po pierwsze, bardzo często zarówno pracodawca, jak i pracownicy mało poważnie podchodzą do tego rodzaju nauki. Obowiązki zawodowe często spychają doskonalenie angielskiego na dalszy plan, czasami na naukę brakuje motywacji choćby dlatego, że kurs jest bezpłatny (skoro za niego nie płacimy, nie czujemy obowiązku "wykorzystania go w 100%"). Innym problemem bywa także jakość kursów angielskiego dla firm. Nie ma co ukrywać, że formuła takiego nauczania powinna być dostosowana do potrzeb uczących się - nie tylko ze względu na przerabiany materiał (słownictwo, gramatyka itd.), ale także pod kątem liczby godzin nauki w tygodniu, ilości prac domowych itd.
Warto szukać odpowiedniego kursu
Kształt kursu języka angielskiego w firmie powinien być ustalony przy współpracy pracodawcy, pracowników i szkoły językowej. Przed podpisaniem umowy warto szczegółowo ustalić warunki współpracy - nie tylko od strony finansowej, ale też merytorycznej i programowej.
Jeżeli nie zadbamy o odpowiednie przygotowanie i wybór kursu, prędzej czy później stanie się on albo fikcją, albo uciążliwym obowiązkiem dla pracowników.
Darmowe zajęcia próbne?
Wyjściem z sytuacji może być skorzystanie z coraz popularniejszych darmowych zajęć próbnych. Szkoły językowe decydują się na tego rodzaju testowe lekcje, ponieważ opłaca im się to - płaca lektora w takim wypadku to mały ułamek kwoty, którą szkoła może zarobić w razie podpisania umowy.
Dla klientów taka forma promocji również jest wygodna - nie muszą kupować kota w worku.
|